Pokud v Brně jezdíte na kole delší dobu, mohli jste si během posledních let všimnout drobného rozvoje cyklistické infrastruktury ve městě. Přibyly cyklostezky, cyklopruhy a vyhrazená místa na křižovatkách. Podle mého pozorování (do práce jezdím na kole každý den) se opravdu potvrdilo, že když se cyklistům vyjde vstříc, v ulicích jich přibude. Taky řidiči si na cyklisty začali zvykat (že na křižovatce nedostanu přednost už je spíš výjimkou).
Bohužel se zdá, že město v nejbližší době rozvoj městské cyklistiky omezí na minimum. Dan Bárta a Jiři Jedlička z občanského sdružení Brno na kole poslali náměstkovi primátora Robertu Kotzianovi dopis s několika dotazy (a pozváním na cestu do práce na kole) a podle odpovědí to pro nás nevypadá moc dobře. Stojany v okolí pěší zóny v centru místo toho aby byla konečně zprůjezdněna i přes den a cyklopruh na Kounicově, u kterého se ale zatím neví, kdy vznikne. Nic moc.
Legálně se dá přes náměstí Svobody projet jen od 17 do 9 hodin. Pokud se mimo tuto dobu chcete dostat například z nádraží na Českou, musíte pěší zónu objet buď po Husově, kde je poměrně prudký kopec a velký provoz, nebo se proplést jednosměrkami kolem Malinovského náměstí. Ani jedna varianta není pohodlná ani výhodná. Když přes Svoboďák můžou jezdit šaliny a taxíky, měli by i cyklisté. Přiznávám, že já tam jezdím i přes zákaz a pokutu jsem zatím nedostal.
Žádné komentáře:
Okomentovat