úterý 13. prosince 2011

Černoška končí. Po 19 letech.

Známá brněnská kavárna a prodejna kávy známá jako Černoška podle informací vlivného zpravodajského serveru končí. Škoda. Ve své době to bylo jedno z mála míst, kde se v Brně dala sehnat (relativně) čerstvá a (relativně) dobrá zrnková káva. Vybrat jste si mohli podle země původu, takže se nejednalo o klasické jednodruhovky. Kávu tam prodávali na váhu a na přání vám ji namleli.

V době, kdy jsem ještě neměl mlýnek, to byla fajn služba. Nevýhodou ale bylo, že se nedala nastavit hrubost mletí. Když sem dostal svůj první mlýnek (klasický mosazný vyrobený v Albánii), kupoval jsem si tam zrnkovou kávu. Pak jsem si jednou na Coffeeright koupil nějakou docela drahou jednodruhovku od La Bohéme Café (myslím, že to byla nějaká Etiopie) a poznal úplně jiný rozměr. Káva od Černošky mi chutnala, ale ta od La Bohéme Café byla mnohem komplexnější, snoubily se v ní různé příchuti a krásně voněla. Byla lepší. Od té doby jsem si tam už kupoval kávu málokdy.

Pokud se chcete do Černošky ještě podívat (sídlí dole na Kounicově ulici), máte prý čas do konce roku. Já se tam stavím nejen z nostalgických důvodů, ale také abych viděl, jestli a jak se moje vnímání kávy posunulo.

Update: Černoška se prý zavírat nebude.

Žádné komentáře:

Okomentovat