pondělí 9. ledna 2012

Brněnská filiálka olomoucké pražírny Henri Café

Čerstvý úlovek z brněnské kávoscény! Včera v noci Dnes brzo ráno jsem se vracel z tajného baristického školení v nejmenované brněnské kavárně a když jsem šel po ulici Milady Horákové, všiml jsem si výkladní skříně s nápisem Henri Café. Protože bylo opravdu pozdě brzo, vizuální informace dorazila do mozku až po pár krocích. Vrátil jsem se a po ověření otvírací doby jsem se rozhodnul pro ranní návštěvu.

Henri Café. A před ním dva dopravní prostředky. Nápověda: můj má jen jeden převod.

Olomoucká pražírna Henri byla založena už v roce 1991 a podle své webové prezentace praží jak (espresso) směsi (arabika i robusta), tak jednodruhové kávy. Ovšem s temi jednodruhovkami je to složitější, protože je uvedena pouze země původu, a to je ve srovnání s dalšími pražírnami výběrové kávy poněkud málo. Ale pořád nesrovnatelně lepší, než naprosto anonymní supermarketové směsky.


A tohle uvidíte z Henri Café. Krásná architektura, ale co ten provoz?!
Henri Café (Milady Horákové 9) není kavárna. Je to prodejna kávy (podobně jako Minor na Úvozu), ale samozřejmě tam mají espresso kávovar a několik barových stoliček, aby zákazníci mohli kávu v klidu ochutnat. Na ranní shot espressa nebo cappuccina ideální. Zajímavé je, že v druhé části místnosti je prodejna oblečení (vstupuje se jedním vchodem), která ale kávovou část nijak neruší.

Porcelán správné velikosti, ale objem poněkud větší.
Dnes (už později) ráno jsem se tam stavil na testovací espresso. Na dotaz, která káva je zrovna na mlýnku, mi paní prodavačka odpověděla, že espresso směs Premium. Dodala, že už dochází a zítra bude zase něco jiného, což je dobré znamení, protože káva nezůstává v zásobníku mlýnku dlouho. Pro jistotu se mě zeptala, jestli chci malé espresso. Hrníček byl správné velikosti, ale poněkud plnější, objemem byl nápoj skoro lungo. Crema dost řídká a chuť hořká, ale nepřepálená. Konzistence nápoje byla ale dost vodová. A nedostal jsem vodovodu. Směs premium obsahuje i robustu, takže hořká chuť je pochopitelná. Radši bych si ale dal nějakou směs jen z arabik, třeba Premium, nebo Espresso. Tak snad příště.

Henri Café Columbia.

Abych Henri Café otestoval důkladně, koupil jsem si i 100 gramů zrnkové Kolumbie. Praženo 22. prosince 2011, takže čerstvost je v pořádku. Kávu jsem si udělal v Aeropressu. Chuťově rozhodně nebyla špatná, ale opět převažovala spíš hořká chuť. Takže nečekejte žádné ovocné variace známé z pečlivě vybraných mikrolotů. Ale za 46 korun je to v pohodě (třeba pokud vám "přijde láhev kvalitního vína od malého producenta za 300 korun drahá").

Vyzkoušíte kávu od Henri Café?

Žádné komentáře:

Okomentovat