pondělí 28. listopadu 2011

Londýnská espressa v Mitte

V Café Mitte začal v pondělí Týden anglických pražíren. Jako první byla na mlýnku Tapped and Packed Awesome Espresso Blend pražená v Hasbean Coffee pro kavárnu Tapped and Packed. Správná příprava a servis je v Mitte naštěstí samozřejmostí, takže k samotnému espressu. Už při servírování mě barista upozornil, že chuť je opravdu výrazně kyselá a měl pravdu. Acidita je u tohoto espressa velmi výrazná, ale naštěstí nepřekračuje hranici, kdy už by se nedalo pít. Každopádně pro někoho, kdo je zvyklý na italské tmavě pražené espresso směsi s hořkou chutí, může být Tapped and Packed šokující zážitek.

V úterý jsem se do Mitte dostal až večer, takže jsem byl trochu nervózní, jestli na mě Rouge Espresso z pražírny Union ještě zbyde. Měl jsem štěstí, dostal jsem poslední dávku a zákazník po mě odešel s nepořízenou. Naštěstí pro něj bude výborné Rouge Espresso na mlýnku ještě v sobotu. Chuť byla rozhodně vyváženější než u Tapped and Packed Espressa, acidita byla také výrazná, ale kromě ní byla v chuti cítit i nějaká ta sladkost a šťavnatost. Aspoň mi to tak přišlo.

Ve čtvrtek byla na mlýnku směs od Square Mile Coffee nazvaná Red Brick Seasonal Espresso. Popravdě zatím jedno z nejlepších espress, které jsem ochutnal. Parádní tmavá crema a komplexní chuť obsahující jak přiměřenou aciditu, tak ovocnou sladkost. Opravdová lahůdka.

V pátek jsem ochutnal East Espresso Blend od Nude Espresso, ale žádná sláva to nebyla, obzvlášť při srovnání se čtvrtkem. Uniformní tmavě pražená směs s nahořklou chutí. Bylo to dost podobné italským espresso směsím od velkých pražíren typu Illy.

Víc jsem toho bohužel ochutnat nestihnul. Další informace o této akci najdete tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat